Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

Ved handel på www.watchfelt.dk accepteres nedenstående betingelser automatisk. Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler.

Returneringer og reklamation sendes til:
Watchfelt ApS, Aalborgvej 14, 9700 Brønderslev
OBS: Vedlæg altid faktura og beskrivelse


PRISER

Den gældende pris er den som er oplyst for den pågældende vare på datoen for ordreafgivelsen.

Der er prisforskel på watchfelt.dk og watchfelt.se på baggrund af valutakursen.

Vi forbeholder os retten til at annullere ordre ved prisfejl.

VALUTA

Alle priser opgivet i DKK og er inkl. moms og andre afgifter.

FRAGT

Watchfelt sender alle postpakker med DAO, du vælger selv om levering skal være til pakkeboks eller hjemme på adressen. Vi udsender altid e-mails med track and trace nummer efter gennemført bestilling.
Imens i sover levere DAO pakken om natten eller tidlig morgen, også Lørdag og Søndag.

B Post: Bruges til armbånd og remme og koster 10 kr. til levering i postkassen.

DAO - Til pakkeboks: Fragtprisen er fast 39 kr.

DAO - Med omdeling: Fragtprisen er fast 49 kr.

Ved køb for over 1500 kr. er fragten gratis.

Til Norge er fragtprisen 100 Kr.

Til Sverige er fragtprisen 80 kr.

Til Grønland er fragtprisen 100 kr.

LEVERINGSTID

DAO har en hurtig leveringstid på  1-2 hverdage i Danmark.

Bestillinger modtaget inden kl. 14:00 på hverdage afsendes samme dag.
DAO levere pakker Lørdag og Søndag og på alle helligdage.
Derfor er det os muligt at bestille ure den 23 Decemeber til levering Juleaften den 24 December.

Hvis pakken returneres til os på grund af manglende afhentning på posthus, vil faktiske udgifter til returfragt der bliver pålagt os, vil blive fratrukket i dit returbeløb.

BETALING

Når ordren er afgivet på watchfelt.dk accepteres vores handelsbetingelser og køber garanterer at alle oplysninger, som er opgivet, er korrekte. Minimumsalderen for at handle på Watchfelt.dk er 18 år.

Vi trækker først beløbet fra ordren, når varen sendes fra vores lager.

På Watchelt.dk kan du anvende forskellige betalingsløsninger herunder ViaBill, kreditkort samt PayPal.

Bankoverførsel er ikke omfattet af indsigelsesordningen, da det ikke er en kortbetaling.

ViaBill er en afdragsfri betalingsordning med 0 DKK i oprettelsesgebyr, 0 DKK i renter og afdragsperioder kan vare fra 1 - 24 mdr. (ved køb under 2000,-)

Hvis aftalen misligholdes tilmeldes du automatisk betalingsservice, hvor der betales et gebyr på 45 DKK pr./m

Følgende kreditkort modtages: Dankort, Visa/Dankort, Visa/Electron, og Euro/MasterCard. Der pålægges kortgebyr. 

Paypal er en hurtig betalingsservice, som sker via en personlig paypal konto. Dette kræver et login hos Paypal.com.

RETURNERING

Vi giver penge tilbage til ubrugte varer indenfor 365 dage. Pakken sendes retur til adressen der står nederst på følgesedlen

  1. Vedlæg faktura
  2. Vedlæg beskrivelse om hvad der skal ske
  3. Varen skal være 100% org. og fremstå som ny
  4. Læderremme skal være intakte og må ikke have strækmærker eller mærker efter låsen, i så fald opkræves der 300 kr. i kompensation

Vi ombytter ikke, ønskes en ny varer skal denne købes på ny og pengene for returneringen overføres tilbage til købers kort. 


OMBYTNING

Varer ombyttes ikke, vi giver pengene tilbage hvorefter der kan købes nyt på shoppen. 

REKLAMATION

Ret henvendelse via email Info@watchfelt.dk inden varen sendes retur eller tlf. 40 19 18 34

Vi følger den Danske reklamationsret:

  1. Varen forsøges repareret op til 2 gange, 3 gang kan købes fortrydes og pengene gives retur
  2. I visse tilfælde ombyttes der til nyt, istedet for at reparere


Returneringer og reklamation sendes til:

Watchfelt ApS, Aalborgvej 14, 9700 Brønderslev
OBS: Vedlæg altid faktura og beskrivelse


REKLAMATIONSRET

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Hos Wacthfelt.dk har du 2 års reklamationsret. Ved fabrikationsfejl på vare indenfor 2 år, repareres denne gratis, ombyttes eller i sidste instans gives pengene retur. Såfremt skaden ikke er sket som følge af betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller misbrug fra brugerens side.

Batterier:  For batterier gælder der en naturlig holdbarhedstid, der svarer til brugen af uret. Fejl og mangler ved batterier er omfattet af reklamationsretten, hvorimod slitage af batteriet ikke er omfattet.

Bemærk at reklamationsretten ikke dækker fugtskader på varer, som ikke er vandafvisende. 

Slitageskader på glas, lænker, remme, urkassen, krystaller og anden udvendig udsmykning som er opstået i forbindelse med levering bedes oplyses hurtigst muligt efter levering. Almindelig slitage er ikke omfattet af reklamationsretten. 

Typisk dækkes udvendige skader ikke med mindre de er sket kort tid efter modtagelse af uret, da evt. fabrikationsfejl kommer til syne med det samme. Herefter anses udvendige skader som almindelig slitage.

Du modtager en bekræftelse via e-mail, så snart vi har modtaget varen fra dig. Derefter vil uret blive sendt til mærkets eget værksted for inspektion og eventuel reparation/ombytning. Vurderer mærkets værksted, at der er tale om en ugyldig reklamation som følge af for eksempel misbrug eller lignende, vil vi tage kontakt til dig om det videre forløb. Vær opmærksom på at de forskellige værksteder kan have forskellig sagsbehandlingstid.

REKLAMATIONSRET FOR WATCHGLASS PANSERGLAS

Watchglass panserglasset er bygget til at kunne tåle stød og små slag. Skulle uheldet være ude, og urets glas også går i stykker fratager Watchfelt ApS al ansvar. Watchfelt ApS kan ikke stå til ansvar for selvforskyldte skader eller lign. Watchglass panserglasset benyttes under eget ansvar.

Watchglass kan være følsomt hvis ikke det er monteret korrekt, derfor er det vigtigt du sikrer at glasset er monteret præcist i midten af uret, og at glasset ikke er for stort eller sidder skævt på uret.

UDVIDET 3 ÅRS REKLAMATIONSRET

Watchfelt kan tilbyde en udvidet 3 års reklamationsret der giver dig som forbruger 1 år længere garanti på det købte.

I henhold til købeloven dækker reklamationsretten ikke

Almindelig slidtage, skæremærker, ridser, slagmærker o.l. samt varer, der har været forkert opbevaret, forkert monteret, misbrugt, konstruktivt ændret eller rengjort med rengøringsmidler uegnet til rengøring af materialet. Garantien dækker ikke følgeskader, eks. fugtskader, kun hvis det kan bevises af vores urmager at der har været brud eller utæthed på uret fra fabrikkens side af. Dertil dækkes følgende ikke af reklamationsretten:

  • Skader på urkasse, spænde, lænker, krone, visere, mv.
  • Knust eller ridset glas
  • Forkert håndtering
  • Vand- og fugtskader (mindst 5 ATM)
  • Beskadiget urværk


Købelovens reklamationsret
I op til 2 år fra leveringen af et varekøb, kan forbrugeren ifølge Købeloven reklamere til forhandleren, hvis en vare går i stykker. Hvis varen havde en fejl, da den blev leveret, har man ret til at få varen byttet til en ny eller få den leverede vare repareret. (udarbejdet på grundlag af Kilde: Forbrugerrådet).

FORTRYDELSESRET

Du har som forbruger 365 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 365 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  

Du skal inden 365 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail eller på Tlf.  

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

SÆRLIGE REGLER FOR VORES UDVIDET 365 DAGES FORTRYDELSESRET 

Hos Watchfelt.dk har du mulighed for at benytte vores udvidet 365 dages fortrydelsesret fra du har modtaget din vare. 

Når du fortryder skal du give tydelig meddelelse herom. Meddelelsen skal ske skriftlig, enten ved mail eller ved returnering af varen. Ved returnering af varen skal en erklæring udfyldes med navn, adresse, e-mail, telefonnummer, ordrenummer og hvad der skal ske. Alle varer skal returneres ubrugte og i samme stand. Returforsendelsen skal have afsender noteret og der skal altid vedlægges en kopi af kvitteringen. Returforsendelsen betales af køber.

Tilbagebetaling vil ske til det kort, som varen er betalt med.

Købet kan ikke fortrydes ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig og skriftlig meddelelse herom. Faktiske udgifter til returfragt der bliver pålagt os, vil blive fratrukket i dit returbeløb.

Returneres en varer ikke i original tilstand tillægges et gebyr, dette omfattes bl.a. af ure med læderrem og læder armbånd. En læderrem må ikke have synlige mærker, ridser eller være sprækket i læderet efter brug eller afprøvning. Sker dette koster det 300 kr. til erstatning af ny rem. En rem betragtes som ny når læderet er 100% intakt. En rem betragtes som brugt/ødelagt når remmen har synlige fejl. Ved ovenstående fejl på armbånd, kræves fuld erstatning for armbåndets ny værdi.

PRISMATCH

Hos Watchfelt.dk giver match på alle varer i sortimentet. Det betyder, at hvis du kan finde en vare i vores sortiment billigere et andet sted i Danmark (inkl. danske webshops), så matcher vi prisen. Dette er din garanti for, at du altid får landets skarpeste priser på ure, armbånd mv. hos Watchfelt.dk.

Alt du skal gøre for at benytte prisgarantien er at underrette os om, hvor du har fundet en vare billigere end den fremgår i vores sortiment. Du kan blot sende et link til vores e-mail, hvorefter vi vil undersøge sagen og matche prisen, hvis den findes billigere andetsteds.

Disclaimer: Siden skal være dansk ejet & ligge i Danmark og vi forbeholder os retten til ikke at matche prisen i tilfælde af, at prisen er ekstremt lav grundet ophørsudsalg eller under vores indkøbspris.
Vi giver ikke prismatch ikke hvis varen ikke er på lager hos den respektive webshop.

Vi forbeholder os retten til at afvise prismatch, hvis ikke det stemmer overens med vores betingelser.

Vi kan ikke kreditere eller refundere beløb for et ur du allerede har købt hos os, og som du efterfølgende finder billigere hos en anden leverandør.

FORTROLIGHEDSPOLITIK

For at du købe et produkt hos os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. 

Vi videregiver din adresse, dit telefonnummer og din mail samt navn til Post Danmark, der står for levering af varerne.  

Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion eller for at kunne levere varen til dig. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Personoplysningerne registreres hos Watchfelt ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Den dataansvarlige på www.watchfelt.dk er Jesper Krogfelt.

Som registreret hos Watchfelt ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info (at) watchfelt.dk

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 30. juni 2017



Dankort, VISA, JCB, AX, Mobilepay, Paypal kortbetaling
Afbetal dit ur med Viabill - 0% renter 0% gebyr - læs mere her Udviklet af Bulldesign